Występująca w poemacie Dylana Thomasa "Wizja i modlitwa" (Vision and Prayer) kombinacja trójkątów tworzących romb (gdy stykają się podstawami) lub klepsydrę (gdy stykają się wierzchołkami) została przez Bednarskiego wiernie przeniesiona w serii jego prac z lat 1989-1990, wykonywanych w różnych technikach i zgrupowanych w kilku odrębnych cyklach. Niezależnie od fascynacji samymi kształtami, artysta wracał również do werbalnych cytatów z tego poematu w tytułach prac.

Kulminacją serii "Vision & Prayer" była pierwsza wystawa indywidualna Bednarskiego w Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski w Warszawie w grudniu 1990 roku, skomponowana jako super-instalacja i nazwana "pasażem". Na filmie o wystawie w reżyserii Elżbiety Cieślar widzem, a zarazem przewodnikiem jest aktor i przyjaciel artysty Jan Nowicki, recytujący fragmenty poematu Dylana Thomasa.